چاپ فضای داخلی Indoor

چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال و افست
فروردین 22, 1399
پوستر
اردیبهشت 12, 1400

چاپ فضای داخلی Indoor

در صنعت چاپ دیجیتال، دستگاه‌های چاپ عریض با توجه به تکنولوژی و جنس خروجی دستگاه به دو دسته کلی چاپ فضای داخلی و خارجی (Indoor و Outdoor) تقسیم می‌شوند. 

چاپ Indoor چیست؟

چاپ فضای داخلی ، همانطور که از اسمش پیداست به مجموعه ای از انواع چاپ میگویند که مناسب فضای پوشیده و سقف دار است!تا از نور آفتاب و باد و باران درامان باشند.

چاپ فضای داخلی از لحاظ کیفیت چاپ، سرعت تهیه، سایز چاپ و تنوع بالای جنس حائز اهمیت می‌باشد.چاپ ایندور، یا فضای داخلی یکی از چندین شاخه های چاپ دیجیتال می باشد که ازطیف و کیفیت خوبی برخوردار است . زیرا علاوه بر قابلیت نصب در محیط و دکوراسیون داخلی از رنگ چاپی و جوهر و نوع چاپ خاصی برخوردار است .

مزایای استفاده از چاپ Indoor 

چاپ Indoor معمولاً پاسخ‌گوی نیاز گرافیست‌ها، دفاتر تبلیغاتی و مشتریان آنها برای ارائه محصولات و خدمات در غرفه‌های نمایشگاهی، دفاتر، مجتمع‌های تجاری و فروشگاهی و گالری‌های هنری است. از آنجایی که در این نوع پرینترها امکان چاپ با کیفیت بسیار زیاد و رنگهای واقعی وجود دارد به همین دلیل اغلب مشتریان برای معرفی محصول یا خدمات خود ترجیح به استفاده از این سیستم چاپ را دارند. 

می‌توان متریال چاپ شده را پس از لمینیت  بر روی انواع سازه‌های نمایشگاهی از قبیل استند، رول آپ ، پاپ آپ، کانتر و لایت باکس استفاده کرد. 

چاپ دیجیتال فضای داخلی بر روی مدیاهایی مثل پوستر، کوتد، گلاسه ،کاغذ عکس، بک لایت، کاغذ متالایز، پارچه، استیکر و بوم با بهره گیری از به‌روزترین نرم افزارهای چاپِ مدیریت رنگ و دستگاه‌های مدرن قابل ارائه است. پایه جوهری (حلال) در این نوع چاپ آب است و برای افزایش ماندگاری و استحکام آن می‌توان از لمینت گرم و سرد استفاده کرد.

تفاوت چاپ ایندور ،  اوت دور ،  افست  و  دیجیتال در چیست؟

چاپ اوت دور برای فضاهای خارجی با عرض حداکثر 5 متر و طول بدون محدودیت، چاپ ایندور برای فضاهای داخلی با عرض حداکثر 150 سانتی متر، چاپ دیجیتال برای چاپ حداکثر کاغذ A3  و تعداد محدود در زمان کم و چاپ افست برای اندازه کاغذ A0   وهزینه کم و تیراژ بالا پیشنهاد می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

می خواهید یک حساب کاربری ایجاد کنید؟